از روغن کنجد خارجی برای گرم کردن بدن استفاده کنید

روغن کنجد خارجی یکی از بهترین مرطوب کننده های طبیعی پوست است که توسط اپیدرم به عنوان “مال خود” درک می شود که به ویژه در پوست های شل و خشک قابل توجه است. این یکی از بهترین محصولات محافظت کننده در برابر آفتاب است.

زیرا حاوی سزامول است که اشعه ماوراء بنفش را جذب می کند و از آفتاب سوختگی جلوگیری می کند. اخیراً، مطالعات حیوانی و لوله آزمایش نشان داده است که روغن کنجد می تواند التهاب را کاهش دهد. نشان داده شده است که روغن کنجد نشانگرهای التهابی مانند تولید اکسید نیتریک را کاهش می دهد.

هنگامی که به صورت موضعی استفاده می شود ممکن است اثرات مشابهی داشته باشد. یک مطالعه روی موش‌ها نشان داد که این روغن با مهار ترکیباتی مانند گزانتین اکسیداز و اکسید نیتریک که رادیکال‌های آزاد تولید می‌کنند، می‌تواند آسیب سلولی را کاهش دهد.

روغن کنجد متابولیسم را عادی می کند، باعث تخریب پلاک های کلسترول می شود، رگ های خونی را تمیز می کند، وضعیت خون را بهبود می بخشد و خواص ضد توموری دارد. حاوی لیگنین های گیاهی است که مشابه هورمون های جنسی زنانه هستند.

بنابراین سطوح هورمونی را بهبود می بخشد و به مقابله با بسیاری از مشکلات در ناحیه تناسلی از جمله درمان ماستوپاتی کمک می کند. سزامولین موجود در روغن کنجد سلول ها را جوان می کند، سیستم ایمنی را تقویت می کند، متابولیسم اکسیژن را تنظیم می کند و به کاهش وزن اضافی کمک می کند. روغن کنجد به دلیل خاصیت ضدالتهابی برای سرماخوردگی استفاده می شود.

روغن کنجد دارای اثر ضد پیری عالی است، کاملا برای هر نوع پوستی مناسب است، اما برای پوست های محو، خشک، پوسته پوسته و مشکل دار موثرتر است. اجزای بیوشیمیایی – پروتئین ها، سیلیکون، ویتامین C – سنتز کلاژن را شبیه سازی می کند و خاصیت ارتجاعی و کشسانی اپیدرم را فراهم می کند.