بادام زمینی و کلسترول بالا موجب ناهنجاری جنین در مادران باردار می شود

همانطور که از نام آن پیداست، سنگ های صفراوی ذرات کوچکی هستند که در کیسه صفرا تشکیل می شوند. مصرف بادام زمینی خام به طور مستقیم با کاهش سنگ کیسه صفرا مرتبط است. مردان و زنانی که پنج بار یا بیشتر در هفته بادام زمینی می خورند کمتر در معرض خطر ابتلا به سنگ کیسه صفرا هستند.

علاوه بر این، بادام زمینی و کلسترول رابطه عکس دارند. این ویتامین نقش مهمی در تبدیل کربوهیدرات ها به انرژی در بدن انسان دارد. تیامین موجود در بادام زمینی همچنین باعث بهبود و تقویت عضلات، سیستم عصبی و قلب می شود.

بادام زمینی برای بهبود و تقویت حافظه و همچنین محافظت در برابر انواع بیماری های مغزی بسیار مفید است. خوردن 2 تا 3 بادام زمینی در روز به دلیل رزوراترول موجود در بادام زمینی، عملکرد مغز و گردش خون را بهبود می بخشد.

مزایای دیگر عبارتند از بهبود حافظه کوتاه مدت، توانایی پردازش و پاسخ به اطلاعات جدید، و افزایش توانایی مغز در ارتباط و بازیابی کلمات. رسوراترول یک ماده فعال است که تا 30 درصد جریان خون در مغز را تحت تاثیر قرار می دهد که در کاهش خطر سکته مغزی نیز موثر است.

بادام

رسوراترول همچنین به بهبود توانایی هایی مانند بهبود مهارت کلامی، بهبود سرعت پردازش در مغز، کشش عروق کوچک و پاسخ عروق مغزی کمک می کند. همانطور که در بخش های قبلی ذکر شد، پلی فنول ها، رسوراترول، ایزوفلاون ها، اسید فیتیک و فیتواسترول ها آنتی اکسیدان های اصلی در بادام زمینی هستند.

فواید تغذیه ای زیادی دارند و ممکن است به افراد مبتلا به دیابت نوع 2 نیز کمک کنند. خوردن بادام زمینی و محصولات بادام زمینی اثرات مثبتی دارد که عبارتند از: کاهش وزن کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی کنترل قند خون و پیشگیری از دیابت، بادام زمینی همچنین حاوی ویتامین E، بیوتین، مس و بسیاری از مواد مغذی دیگر است.

چربی های غیر اشباع برای بدن ضروری هستند، از آنجایی که خوردن بادام زمینی می تواند 80 درصد این چربی سالم را برای بدن تامین کند، این چربی سالم می تواند به کاهش کلسترول و التهاب کمک کند.