با مصرف گوشت مرغ امروز یزد دیگر نگران دیسک کمر خود نباشید

متخصصان تغذیه، که در مجلات زنانه صحبت می کنند، اغلب توصیه می کنند که گوشت مرغ امروز یزد را در رژیم های غذایی قرار دهید و استدلال می کنند که این یک محصول کم کالری و مغذی است. آیا اینطور است؟ گوشت مرغ چه سهمی در رژیم غذایی دارد؟

گوشت مرغ با توجه به مجموعه و نسبت اسیدهای آمینه، با توجه به نسبت پروتئین ها بی قید و شرط رژیمی محسوب می شود. مرغ آب پز بدون پوست برای سخت ترین رژیم ها مناسب است. با محتوای چربی کم (بیش از 10٪)، گوشت طیور نسبت به هر گوشت دیگری پروتئین بیشتری دارد.

کالری کمی در آن وجود دارد و گوشت طیور انرژی و هر آنچه را که برای رشد و نمو بدن لازم است می دهد. مرغ می تواند توسط کسانی که بر اندام و سلامت خود نظارت دارند و همچنین کسانی که می خواهند وزن کم کنند مصرف کنند.

در بسیاری از برنامه های رژیمی برای اصلاح وزن، غذاهای مرغ، به ویژه از گوشت سینه مرغ، جایگاه اول را به خود اختصاص می دهند. آیا می دانیم رژیم غذایی ورزشی بدون گوشت مرغ کامل نیست؟ گوشت مرغ برای ورزشکاران یکی از بهترین منابع پروتئین کامل و آمینو اسیدهای لازم برای تشکیل بافت عضلانی و ریکاوری پس از فعالیت بدنی است.

هرچه تغذیه طیور بهتر باشد، گوشت برای انسان سالم تر و ایمن تر است، زیرا می تواند عناصر مفید و مضر را برای انسان جمع کند. به عنوان مثال، چربی مرغ باعث تجمع ویتامین های A و E، کاروتنوئیدها می شود. اگر در خوراک باشند خیلی خوب است.

اگر به جوجه ها برای تسریع رشد و جلوگیری از عفونت ها (مثلاً سالمونلوز) دارو داده شود، این مواد در بافت ماهیچه ای به خصوص در ران مرغ باقی می ماند و چنین گوشتی چیزی با ارزش به رژیم غذایی ما اضافه نمی کند.

اگر مرغ با آنتی بیوتیک پر شده باشد، چنین محصولی می تواند باعث واکنش های آلرژیک شود، بر میکرو فلور روده انسان تأثیر منفی بگذارد، سیستم ایمنی را تضعیف کند و باعث ایجاد چاقی شود. در صورتی که رژیم غذایی مرغ ضعیف باشد.