تخمه کدو دو آتیشه موجب سکته ی پیرمردی در اراک شد

علاوه بر این، یک مطالعه اخیر نشان داد که کمبودهای تغذیه ای متعددی مانند ویتامین B، اسیدهای آمینه و اسیدهای چرب امگا 3 منجر به پیشرفت دیابت می شود.

تریپتوفان یک جزء اساسی تخمه کدو دو آتیشه است که با درمان افسردگی و درمان اختلال اضطراب اجتماعی مرتبط است. تخمه کدو حاوی مقادیر بالایی تریپتوفان، 576 میلی گرم در 100 گرم است که منجر به نوعی سروتونین می شود.

بنابراین به افسردگی کمک می کند. مطالعه ای برای ارزیابی خواص ضد افسردگی دانه کدو تنبل انجام شد. اثر کدو تنبل خام و فرآوری شده با القای افسردگی در موش ها از طریق تزریق متیل ایزوبوتیل کتون مورد ارزیابی قرار گرفت.

تاثیر کدو تنبل طبیعی و فرآوری شده مورد ارزیابی قرار گرفت. گزارش شده است که هر دوی این عصاره دانه کدو تنبل دارای فعالیت های ضد افسردگی بوده و به عنوان جایگزین مفیدی برای داروهای ضد افسردگی که دارای عوارض جانبی نامطلوب هستند، استفاده می شود.

در گذشته، چندین محقق اثرات محافظتی کدو تنبل از کبد را گزارش کردند. در سال 2005، مطالعه‌ای بر روی موش‌های صحرایی نر نژاد انجام شد که به مدت 5 روز از رژیم غذایی کم پروتئین برای ایجاد اختلال در عملکرد کبد استفاده کردند.

پس از آن، آنها تزریق ، که منجر به سطوح قابل توجهی بالاتر از چهار آنزیم کبدی اجرا شد. آسپارتات ترانس آمیناز، آلکالین فسفاتاز، آلانین ترانس آمیناز و لاکتات دهیدروژناز یک گروه با پروتئین ایزوله دانه کدو تنبل تجویز شد.

سطح هر دو آنزیم فوق را کاهش داد و نقش مفید کدو تنبل را در درمان اختلالات کبدی نشان داد. در مطالعه مشابهی که یک سال بعد انجام شد، نتایج مشابهی علاوه بر اثرات آنتی اکسیدانی گزارش شد .

در مطالعه دیگری که روی موش‌های با CCl4 انجام شد، همان اثر محافظتی کبدی پروتئین ایزوله دانه کدو تنبل عمدتاً با افزایش فعالیت آنتی‌اکسیدانی و کاهش آنزیم‌های کبدی گزارش شد.