جوانی با استفاده از کربنات کلسیم رنگسازی خوکشی کرد

کلسیم پنجمین عنصر فراوان روی زمین است و بخش زیادی از آن به شکل کربنات کلسیم است. اگر در یک منطقه آب سخت زندگی می کنید، با رسوبات رسوب در لوله ها و خز در کتری ها که در اثر تجزیه، به ویژه در اثر حرارت، هیدروژن کربنات کلسیم ایجاد می شود.

گچ تقریباً 95 درصدکربنات کلسیم رنگسازی است اما سنگ آهک حاوی خاک رس بیشتری است. کربنات کلسیم همچنین در برخی از ماسه‌سنگ‌ها  یافت می‌شود.

جایی که دانه‌های شن با کربنات کلسیم سیمانی می‌شوند، زیرا آزمایش سریع با اسید رقیق به آسانی تایید می‌کند. حتی اگر این سنگ‌ها در خیابان شما بیرون نیامده‌اند.

باز هم ممکن است به‌عنوان سنگ‌های ساختمانی، به‌ویژه سنگ مرمر، در آنجا یافت شوند. اگرچه بیشتر این سنگ‌ها اغلب وارداتی هستند. سنگ ها و آجرهای ساختمانی با ملات، مخلوط آهک با سیمان، ماسه و آب در کنار هم نگه داشته می شوند.

سیمان مخلوطی از سیلیکات های کلسیم و آلومینات است که از حرارت دادن سنگ آهک با خاک رس در کوره به دست می آید. برخی ساختمان ها احتمالاً از بتن ساخته شده اند که از اختلاط سیمان با سنگدانه (شن و ماسه) و آب ساخته می شود.

خانه روحانیت، در آلفریستون در غرب ساسکس، اولین ملکی بود که متعلق به اعتماد ملی بود. کف زمین گچ فشرده است که سپس با ریختن شیر ترش روی آن مهر و موم می شود.

اگر از کنار پنجره جواهرفروشی عبور کردید، به مرواریدهای نمایش داده شده (کربنات کلسیم) نگاه کنید و به داستانی که پلینی نویسنده کلاسیک گفته است فکر کنید.

او از شرط بندی بین کلئوپاترا و آنتونی می گوید که او چقدر می تواند برای خرید یک جواهر خرج کند. ضیافت در حالی که آنتونی پذیرفت که جشن کلئوپاترا بسیار خوب بود.

اما معتقد بود که آنقدرها هم استثنایی نیست. در آن لحظه، کلئوپاترا یک فنجان سرکه  خواست، یکی از گوشواره های مروارید خود را برداشت و آن را در آن انداخت.