لباس خواب پسرانه مانع ازدواج جوانی شد

برای اشاره به برخی از ویژگی های راوی دانای کل. او به دانش‌آموزان نشان می‌دهد که راوی رمان، اگرچه دانای کل است، اما نقطه مشترکی با راوی کودک دارد، و آن بیان خود با فرهنگ لغت کودک و با منطقی کودکانه است.

سپس معلم عصاره ای از رمانی را ارائه می دهد که داستان آن توسط یک شخصیت کودک روایت می شود. برای این فعالیت، ما پیشنهاد می کنیم .

زیرا به لطف روایت، می توان به ساده لوحی مشابه شخصیت کودک در مورد وقایع غم انگیزی که در هر یک از آنها رخ می دهد، پی برد. رمان ها بنابراین دانش‌آموزان سعی می‌کنند سخنان راوی و کلماتی را که او تغییر می‌دهد تفسیر کنند.

سپس معلم دانش آموزان را به قسمت هایی از رمان پسری با لباس خواب پسرانه راه راه راهنمایی می کند. او از آنها می خواهد که همین تمرین را با عبارات خاصی که راوی استفاده می کند انجام دهند.

ما در میان چیزهای دیگر، گذرگاه‌هایی را پیشنهاد می‌کنیم که در آن بازتاب‌های برونو در رابطه با «خزدار» و «هوچه وایت» گزارش می‌شود، جایی که بحث حصار بسیار بلندی است .

یکی که برونو افراد را می بیند که همگی لباس یکسان به تن دارند، «پیژامه راه راه خاکستری و کلاه همسان» معلم با وادار کردن دانش‌آموزان روی فرآیندهای زبانی مورد استفاده نویسنده، دانش‌آموزان را به تأمل در این واقعیت سوق می‌دهد.

که هدف کلمات تحریف‌شده حذف اتهام غم‌انگیز از داستان است. با این حال، داستان حتی تراژیک تر است، زیرا برونو متوجه تمام وحشت اطراف خود نمی شود.

معلم اسناد اردوگاه کار اجباری آشویتس را ارائه می دهد. سپس دانش‌آموزان به کار خود در دفتر خاطرات گفتگو برای فصل‌ها ادامه می‌دهند.

تراژدی داستان با این حال، داستان حتی تراژیک تر است، زیرا برونو متوجه تمام وحشت اطراف خود نمی شود.

همچنین، دانش‌آموزان باید در مورد انتخاب نویسنده بحث کنند: چرا راوی با قرار دادن ما با درک برونو از جهان، داستان را بیان می‌کند؟ تفسیرهای متعددی ممکن است.

اما هدف در اینجا این است که دانش‌آموزان نظر خود را با استدلال‌ها و نقل قول‌هایی از رمان تأیید کنند و با آنچه تاکنون آموخته‌اند ارتباط برقرار کنند.