لباس روپوش پزشکی که تار وپود آن از طلا است

لباس روپوش پزشکی قابل استفاده مجدد معمولاً از 100٪ پنبه، 100٪ پلی استر یا مخلوط پلی استر/پنبه ساخته می شوند. این پارچه‌ها پارچه‌های ساده بافته شده‌ای هستند.

از نظر شیمیایی تکمیل شده‌اند و ممکن است از طریق غلتک‌ها فشار داده شوند تا خواص مانع مایع را افزایش دهند. لباس های قابل استفاده مجدد به طور کلی می توانند برای 50 دوره یا بیشتر دوره های شستشو و خشک کردن استفاده شوند.

تعداد چرخه های شستشو/خشک کردن توسط سازنده پیشنهاد شده است. بر اساس سند راهنمای یک سیستم ردیابی قابل تأیید، مانند چک کردن دستی، بارکد، یا تراشه فرکانس رادیویی، یک سیستم ردیابی قابل تأیید، باید وجود داشته باشد.

برای ایجاد یکپارچگی و استحکام به جای هندسه های به هم پیوسته مرتبط با مواد بافته شده و بافتنی تولید کرد. مواد اولیه اولیه که معمولا برای روپوش های عایق یکبار مصرف استفاده می شود.

اشکال مختلف الیاف مصنوعی است. پارچه‌ها را می‌توان برای دستیابی به خواص مطلوب با استفاده از انواع الیاف خاص، فرآیندهای اتصال، و پرداخت‌های پارچه (شیمیایی یا فیزیکی) مهندسی کرد.

روپوش های قابل استفاده مجدد (چند استفاده) پس از هر بار استفاده شسته می شوند. شکل میکروارگانیسم ها متفاوت است و این بر توانایی آنها برای حرکت در ساختار پارچه تأثیر می گذارد.

ویژگی‌های میکروارگانیسم‌ها از جمله اندازه و مورفولوژی سلول، تحرک و سازگاری با شرایط محیطی مختص نوع میکروب است. چندین میکروارگانیسم مختلف در محیط های مراقبت های بهداشتی از جمله باکتری ها، ویروس ها و برخی قارچ ها یافت شده اند.

به طور کلی، قارچ‌ها بزرگ‌تر از باکتری‌ها هستند. باکتری‌ها بزرگ‌تر از ویروس‌ها هستند. میکروارگانیسم ها توسط حامل هایی مانند مایعات بدن، سلول های پوستی ریخته شده، پرز، گرد و غبار و قطرات تنفسی منتقل می شوند.

مشخص شده است که بیشتر عفونت‌های محل جراحی توسط میکروب‌هایی که از کارکنان یا بیمار منشأ می‌گیرند ایجاد می‌شوند. همچنین گزارش شده است که وجود مایعات انتقال میکروبی را تسهیل می کند.