مردی با مصرف شوید خشک گیلانی اعتیاد خود را ترک کرد

شوید یک شبه، شوید به سبک لهستانی یا مجارستانی، معمولاً از خیار، ادویه جات ترشی جات و علف هرز شوید تهیه می شود که با نمک 20 درجه پوشانده شده است. آب نمک و برای مدت کوتاهی قبل از بسته بندی در بشکه تخمیر می شود.

ادویه های مخلوط ، شوید خشک گیلانی ، پیاز یا سیر را می توان در زمان آماده سازی اضافه کرد. در صورت تمایل می توان به جای خیار از گوجه سبز استفاده کرد. محتوای اسید باید به حدود 0.4-0.6٪ اسید استیک و محتوای نمک حدود 2.5-3٪ برسد.

ذخایر نیمه تخمیر شده برای از بین بردن خیارشورهای نرم و نفخ‌زده دسته‌بندی می‌شوند و در شیشه‌ها بسته‌بندی می‌شوند. سپس محصول با آب نمک پخت اصلی پوشانده می شود که تا دمای 71-77 درجه سانتیگراد  گرم می شود.

شیشه درب بسته شده و پاستوریزه می شود تا محصول در نقطه سرد ظرف به دمای 71-77 درجه سانتی گراد  برسد و به دنبال آن خنک شود. شوید در طب ایرانی به عنوان گیاه گوارشی، گوارشی و کبدی شناخته می شود.

همچنین به عنوان ضد انسداد، ادرار آور، استفراغ، ضد آسم، سنگ شکن، ملین و روشی موثر برای درمان سکسکه مفید است. دانه ها یک درمان خانگی رایج و بسیار موثر برای طیف گسترده ای از مشکلات گوارشی هستند.

همچنین برای افزایش اثر ضد تهوع همراه با عسل توصیه می شود. جوشانده برگ و بذر شوید با فرمول ضد تهوع، ادرارآور و ضد تهوع معرفی می شود. ترشی دانه با سرکه برای درمان تهوع به عنوان عامل معده تجویز می شود.

برگ های تازه و خشک شده به عنوان یک گیاه ضد اسپاسم، معده و ضد اسپاسم در طب هندی استفاده می شود. آنها همچنین برای پیشگیری و درمان بیماری ها و اختلالات دستگاه گوارش و کلیه و مجاری ادراری استفاده می شوند.

اسپاسم و اختلالات خواب. دانه هامعده، تب بر، نفخ، ضد اسهال خون، مدر، ملین، ضد کرم هستند و برای درمان زخم معده، درد شکم، بیماری های چشمی و دردهای ادراری استفاده می شوند.