مطالعات قبلی در مورد گونی چه چیزی را نشان می دهد

مطالعات قبلی نشان می دهد که ارزش های نوع دوستانه پیش بینی کننده قوی رفتارهای طرفدار محیط است.

افرادی که اولویت اول را به ارزش‌های نوع دوستانه می‌دهند، بیشتر از افرادی که اولویت اول خود را به ارزش‌های خودخواهانه می‌دهند، در فعالیت‌های حامی محیط‌زیست شرکت می‌کنند.

به عنوان مثال، ارزش های نوع دوستانه برای توضیح بازیافت، سفرهای سازگار با محیط زیست، خرید کالاهای سازگار با محیط زیست و نوشیدن آب لوله کشی موثر هستند.

افراد نوع دوست بیشتر به دیگران کمک می کنند، منافع خود را قربانی می کنند و در دستیابی به هدف کل جامعه و محیط به طور کلی همکاری بیشتری دارند.

از آنجایی که بازیافت می تواند فواید زیادی برای کل محیط ایجاد کند، اما مزایای کمی یا حتی ناراحتی برای افراد ایجاد می کند، افرادی که ارزش های نوع دوستانه قوی تری دارند ممکن است به رفتارهای بازیافت واکنش مثبت تری نشان دهند.

بنابراین، ما استنباط می‌کنیم که مصرف‌کنندگان نوع‌دوست بیشتر نگران حفاظت از محیط زیست هستند و بنابراین احتمال بیشتری دارد که از کیسه‌های پلاستیکی قدیمی برای منافع محیط‌زیست استفاده مجدد کنند.

بر اساس بحث های بالا، ما اولین فرضیه خود را در مورد استفاده مجدد مردم از کیسه های پلاستیکی قدیمی و ارزش های نوع دوستانه آنها به شرح زیر پیشنهاد می کنیم:

برای مقابله با آسیب های زیست محیطی ناشی از کیسه های پلاستیکی، دولت چین دو سیاست ممنوعیت کیسه های پلاستیکی را به ترتیب در سال های 2008 و 2020 وضع کرده است.

سیاست های جدید ممنوعیت پلاستیک 2020 استفاده از کیسه های پلاستیکی تجزیه ناپذیر را در سوپرمارکت های شهرهای بزرگ چین ممنوع می کند.

خرده فروشان در صورت تخطی از قوانین، 10000 تا 100000 یوان جریمه خواهند شد.

تحقیقات موجود نشان داده است که ممنوعیت پلاستیک یک عامل کلیدی در رفتار استفاده از کیسه های پلاستیکی است.

به عنوان مثال، مطالعات قبلی نشان می دهد که ممنوعیت پلاستیک به طور قابل توجهی رفتارهای مصرف کنندگان را تغییر می دهد، مانند افزایش استفاده از کیسه های قابل استفاده مجدد و کیسه های پلاستیکی قدیمی.

گزارش شده است که بین ممنوعیت پلاستیک و رفتار بازیافت کیسه های پلاستیکی در هنگ کنگ همبستگی مثبت وجود دارد.

از آنجایی که چین به عنوان کشوری با فرهنگ های جمعی و کنفوسیوس شناخته می شود، مصرف کنندگان چینی ممکن است تمایل بیشتری به اطاعت از سیاست های ممنوعیت پلاستیک داشته باشند.

اگرچه ممنوعیت پلاستیک در چین نتایج مثبتی به دست آورده است، اما خلأهای اجرای سیاست هنوز وجود دارد.

مصرف‌کنندگان مختلف ممکن است ارزیابی‌های متفاوتی در مورد اثربخشی سیاست‌های ممنوعیت پلاستیک داشته باشند، و قدرت تأثیرگذاری درک شده آنها از این سیاست‌ها نیز ممکن است متفاوت باشد.

در این دیدگاه، افرادی که ممنوعیت پلاستیک را موثر ارزیابی می کنند، ممکن است رفتارهای طرفدار محیط زیست را انجام دهند.

بنابراین، ما فرض می‌کنیم مصرف‌کنندگانی که حس قوی‌تری از اثربخشی ممنوعیت پلاستیک دارند، بیشتر از کیسه‌های پلاستیکی قدیمی برای خرید استفاده می‌کنند.

گونی کنفی

گونی کنفی برنج

گونی کنفی سفید

گونی پلاستیکی

  • منابع:
  1. Go Green and Recycle: Analyzing the Usage of Plastic Bags for Shopping in China
  • تبلیغات:
  1. با استفاده از این نوع لباس کار از شر بیماری های پوستی خلاص شوید
  2. دستکشهای جوشکاری تولید شده از نخ کولار
  3. چرا استفاده از لباسهای ورزشی در خارج از زمین مجاز است؟!
  4. مردم چین معتقدند که خوردن خورش زالو باعث تصفیه خون می شود