کودکی پس از خرید اسباب بازی جلیقه پلیس روانه ی بیمارستان شد

یکی دیگر از تعریف‌های مدرن اسباب‌بازی‌های هوشمند بر اساس داده‌های فناوری فعلی و افزودن به موارد ذکر شده در بالا، به این اسباب‌بازی‌های شبکه بی‌سیم و حسگر پیشرفته با سیستم مدیریت داده اشاره می‌کند.

به عنوان مثال، اسباب بازی جلیقه پلیس چنین اسباب‌بازی می‌تواند بازخورد صوتی، بصری، جنبشی یا سایر بازخوردها را ارائه دهد و صدا، حرکات فیزیکی و محل قرارگیری فضا را تشخیص دهد .

مطالعات متعددی برای ارزیابی این گونه اسباب بازی ها، عمدتاً از نظر تأثیر آنها بر کودکان انجام شد. به عنوان مثال، اسباب‌بازی‌های هوشمند را برای پشتیبانی از فعالیت‌های داستان‌گویی دیجیتال توسعه دادند.

مطالعات آنها تأثیر مثبت این اسباب بازی ها را بر روی کودکان نشان داد. در عین حال، این اسباب بازی ها کودکان را قادر می سازد تا از طریق کاوش، آزمون و خطا، همکاری، آزمایش و شبیه سازی یاد بگیرند.

به این ترتیب، این اسباب‌بازی‌ها می‌توانند دنیای اطراف خود را درک کرده و به آن واکنش نشان دهند.  آنها همچنین با اجازه دادن به طراحان برای ادغام عناصر دیجیتال در اسباب بازی های سنتی، مانند اشیاء سه بعدی، که قبلا فقط در اسباب بازی های الکترونیکی موجود بودند.

از مهارت های ارتباطی پشتیبانی می کنند. از آنجایی که ابزارهای فناوری جدید به طور مداوم در حال توسعه هستند، می توان گفت که تعریف اسباب بازی های هوشمند دائما در حال تغییر است.

علاوه بر این، اصطلاح اسباب بازی های هوشمند را می توان به عنوان نوعی از اسباب بازی تعریف کرد که شامل اشیاء محسوس و اجزای الکترونیکی مانند حسگرها و شتاب سنج ها است و تعامل دو طرفه بین کودک و اسباب بازی را امکان پذیر می کند.

از آنجایی که اسباب بازی های هوشمند دارای عناصر تکنولوژیکی هستند، در مقایسه با اسباب بازی های سنتی مزایایی را ارائه می دهند . یک مزیت اساسی این است که آنها محیط خلاق تری را برای کودکان فراهم می کنند و تخیل آنها را تحریک می کنند.